Leerlingen, leerkrachten en ouders De Paulusschool staken gezamenlijk, want ‘zonder leerkrachten loopt alles in de soep!’

Techniek: spiegelen
28 januari 2020
Groep 6B zorgt voor een handje humor
31 januari 2020

Leerlingen, leerkrachten en ouders De Paulusschool staken gezamenlijk, want ‘zonder leerkrachten loopt alles in de soep’

 

Op donderdag 30 januari jl. hebben leerlingen, ouders en juffen en meesters van De Paulusschool het laatste half uur van de schooldag samen gestaakt. Onder het motto; ‘Zonder leerkrachten loopt alles in de soep’, heeft De Paulusschool gezamenlijk aandacht gevraagd voor het toenemende leerkrachtentekort. Naast de bijna 400 leerlingen van De Paulusschool waren er heel wat ouders, opa’s, oma’s en andere belangstellenden aanwezig.

 

Er is een heel bijzondere soep op het plein gegeten, waarbij iedere groep een ingrediënt voor de soep heeft aangedragen. Dit als oproep om meer enthousiaste nieuwe meesters en juffen het onderwijs in te krijgen. Leerkracht zijn is tenslotte het mooiste en meest belangrijke vak van de wereld!

Het recept van deze perfecte soep is als volgt:

Een grote pot juffen

5 liter aandacht

Een zakje maatwerk

Een tros kennis

Een snufje samenwerken

Een handje humor

Meer dan een scheut liefde

Een flinke dosis toekomst

Een blik meesters

3 kilo geduld

Bereid met heel veel zorg!

 

De soepactie werd ondersteund door de slogan: ‘We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal’. Door de hele Paulusschool hangen vlaggetjes met deze slogan, waarop leerlingen hebben geschreven waarom het belangrijk is dat er voldoende leerkrachten zijn. In december is na vele maanden actievoeren, gelukkig een nieuwe CAO afgesloten met verbeterde voorwaarden. Echter, dit blijkt nog niet voldoende om het grote leerkrachtentekort tegen te gaan. De Paulusschool staakt daarom opnieuw door de ludieke stakingsactie en door op vrijdag de deuren van de school dicht te houden. Het doel is o.a. meer structurele middelen om de loofkloof tussen PO en VO te verkleinen, zodat beroepen in het onderwijs aantrekkelijker worden gemaakt.

Commentaar is gesloten

X