Welkom op de pagina van groep 1-2A

Dit schooljaar krijgt onze groep op maandag en dinsdag les van juf Curly van Wijk en op woensdag, donderdag en vrijdag van juf Gwenny Veereschild.
Onze lessen (rekenen, taal, maar ook de creatieve vakken) zitten verstopt in onze thema’s. De thema’s dit schooljaar zijn: ons huis, de schoenenwinkel, het restaurant, kunst en het tuincentrum. Door middel van spelend leren gaan we ons in deze thema’s verdiepen. Tijdens het spelend leren zijn de leerlingen bezig met allerlei vaardigheden die niet als losse lessen worden aangeboden, maar als onderdeel van het verhaal dat de leerlingen spelen, om het zo betekenisvol te maken. We werken in de klas met een werkplaats. In de werkplaats maken de kinderen allerlei attributen die in de spelhoeken gebruikt worden. Doordat de kinderen dingen maken voor bij het spel verhoogt dit de betrokkenheid. We kiezen per activiteit welke leerlingen deze gaan maken op basis van het doel.  De leerlingen maken daardoor minder vaak allemaal hetzelfde werkje.
We gaan er weer een gezellig schooljaar van maken!
 Juf Curly van Wijk
curly.vanwijk@paulus.unicoz.nl
Juf Gwenny Veereschild

gwenny.veereschild@paulus.unicoz.nl

Wij zijn juf Curly en juf Gwenny en we maken er iedere dag een feestje van!

Agenda groep 1/2a