Dit schooljaar hebben we 24 lieve, leuke, stoere, hardwerkende leerlingen in groep 3A. Wie staat er voor de groep? Op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag staat juf Lieke voor de groep en op donderdag juf Eveline. Daarnaast loopt er ieder jaar een stagiaire in de groep mee.

Starten in groep 3 blijft altijd spannend en is echt wel even wennen, maar nemen hier de tijd voor. De lessen zullen voornamelijk in het teken staan van leren lezen, schrijven en rekenen.

Om de overstap van de kleuterklas naar het werken aan een tafeltje zo soepel mogelijk te laten verlopen, bieden we veel afwisseling aan. Het ‘Spelend Leren’ zetten we voort in de vorm van ‘Thematisch Werken’. De kinderen gaan in de themahoek op een speelse manier ontdekken en leren over de wereld om zich heen. We hebben na elke vakantie een nieuw thema. We gaan na de zomervakantie starten met het thema ‘Kleding’.

Voor de gymles lopen we op maandag naar de Driesprong en krijgen we les van juf Isabel. De cultuurvakken staan vaak op het rooster en de leerlingen zijn er dol op; juf Marijke, juf Carla en juf Simone maken de mooiste lessen in hun vakgebied (Beeldend, Muziek en Dans/Drama)

Uitstapjes ontbreken zeker niet en we gaan daarom elk jaar ook nog naar een voorstelling en naar een museum. Onze eigen kunsten showen we graag een keer tijdens het Open Podium!

Wij gaan er met zijn allen een mooi jaar van maken en hebben er weer ontzettend veel zin in!

Juf Lieke en juf Eveline

Lieke.vandijk@paulus.unicoz.nl