Welkom op de pagina van groep 1/2c

Dit schooljaar staat juf Els op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag voor de groep. Juf Cecile is er op maandag, donderdag en vrijdag.

Onze lessen, rekenen, taal maar ook de creatieve vakken zitten verstopt in onze thema’s. De thema’s van dit jaar zijn: Ons huis, Schoenenwinkel, Restaurant, Kunst en Tuincentrum.Door middel van spelend leren gaan we ons in deze thema’s verdiepen. Hiervoor creëren wij een themahoek in de groep en bieden we ook in andere hoeken activiteiten aan die met het thema te maken hebben. We werken in de klas onder andere met een werkplaats.  In de werkplaats maken de kinderen allerlei attributen die in de themahoek gebruikt kunnen worden. Door attributen te laten maken die voor het spel nodig zijn, verhoogt dit de betrokkenheid van de leerlingen bij het spel. Tijdens spelend leren zijn de leerlingen bezig met allerlei vaardigheden. Deze worden niet als losse lessen aangeboden, maar als onderdeel van het spel in de verschillende hoeken. Zo leren de leerlingen al spelend nieuwe vaardigheden. Op basis van het leerdoel, kiezen wij voor de leerling een passende activiteit. Hierdoor maken alle leerlingen vaker verschillende werkjes. Zo zorgen wij voor een schooljaar met veel variatie en leerplezier.

We gaan er weer een gezellig schooljaar van maken!

Wij hebben er zin in, jullie ook?

Juf Els Wubbenels.wubben@paulus.unicoz.nl

Juf Cecile Vissercecile.visser@paulus.unicoz.nl